fbpx
Avem echipă și-are valoare fiindcă a traversat o mare…

Avem echipă și-are valoare fiindcă a traversat o mare…

Echipajul Atlantic4 revine la București după ce a reușit traversarea completă a Mării Negre, stabilind astfel un nou record mondial

 

Vineri, 30 Iunie 2017, ora 1.25 AM, aeroport Otopeni.

Un grup de aproximativ 50 de entuziaști emoționați, au așteptat nerăbdători ieșirea de pe porțile sosirilor internaționale a celor 5 membri ai echipajului Atlantic4, care în ultimele 2 săptămâni au ținut atenția trează pentru foarte mulți români ce le-au urmărit aventura palpitantă: traversarea completă a Mării Negre într-o ambarcațiune cu vâsle. Au luat startul pe 16 Iunie și au ajuns în Batumi după 11 zile și 6 ore, stabilind totodată un record mondial. Andrei Roșu, Vasile Oșean, Ionuț Olteanu, Marius Alexe și Alexandru Dumbravă sunt cei 5 membri ai echipei Atlantic4, care au pornit din portul Marina Limanu și au vâslit neîntrerupt aproximativ 1200 km, până în Batumi (Georgia).

Acum, la sosirea în țară, atlanticii au fost așteptați de membri ai familiei, colegi și prieteni. Cei mai solidari, numeroși și gălăgioși 🙂 au fost colegii doctorului Vasile Oșean. Adevărați susținători, au venit cu pancarte, versuri și șampanie pentru toți cei 5 atlantici.

Printre surprizele pregătite pentru a-i primi frumos pe victorioși, s-au numărat baloane colorate, buchete de flori, mini-vâsle cu tricolorul României, șampanie, o barcă mare de hârtie și… cadouri pentru Andrei Roșu care își serbează ziua de naștere chiar astăzi, împlinind frumoasa vârstă de 14 ani, după cum a glumit cu unul dintre susținători, inversând cifrele.

Dacă vrei să vezi filmulețul de primire, dă un click aici. Dacă vrei să vezi albumul cu pozele făcute de noi, intră aici.

 

“Avem foarte multe să vă povestim. Eu am adus cu mine pe barcă un caiet și am umplut jumătate din el. În primele zile nu eram în stare să fac nimic după ce terminam porția de vâslit, trebuia să stau mereu culcat, altfel îmi venea să vărs”, ne-a povestit Ionuț Olteanu, cel mai tânăr membru Atlantic4. “În primele 2-3 zile a fost mai dificil să ne acomodăm, pentru că am avut foarte multe schimbări de asimilat”, mai spune Ionuț. “După ritmul pe care am văzut că îl avem în acele zile de început, nu am crezut că ne vom mai putea încadra în timpul pe care ni l-am propus pentru întraga traversare. Noi am plecat cu obiectivul de a finaliza traversarea completă în 12 zile”, ne-a povestit mezinul de vârstă al echipajului. În plus punctează: “A fost o vreme cumplită. A plouat în continuu și am avut și furtuni. Dar ne-am acomodat și cu vremea rea. La un moment dat pur și simplu constatam: a, da… furtună din nou. Și ieșeam fără tricou, mă așezam la rame și vâsleam. După câteva zile ne-am intrat atât de bine în ritm, de parcă fusesem pe barcă dintotdeauna”.

Vasile Oșean confirmă același lucru legat de dificultatea primelor zile. L-am întrebat cum au stat lucrurile legat de alimentația pe barcă și ne-a spus că au avut “de toate, inclusiv fructe”. Au adus provizii din România și au putut să se alimenteze corespunzător, doar că au avut un consum foarte mare de resurse din cauza efortului extrem. De asemenea, a precizat că a fost un lucru bun faptul că au prins cea mai rea vreme în primele zile, când încă se mai acomodau cu toții cu răul de mare. “Dacă am fi prins vreme rea după perioada de acomodare din primele zile, nu știu dacă mai scoteam acest timp”, a mai precizat medicul Oșean.

Am stat de vorbă și cu Marius Alexe legat de programul de vâslit combinat cu cel de odihnă și ne-a spus: “Am mers pe recomandările primite, și anume de a alterna 2 ore de vâslit cu 2 ore de somn. Un timp de vâslit mai mare de 2 ore te face să scazi randamentul și să înaintezi mult mai greu. În plus, trebuia să supraveghem în permanență și dispozitivele GPS, ca să nu ne ciocnim cu nimeni pe mare. Noi am plecat deja obosiți, extrem de obosiți. Cu toții am lucrat până înainte de plecare și am mai avut o supraîncărcare și din cauza tuturor formalităților legale.”

“După un timp, corpul se obișnuiește cu noul program”, spune Ionuț. “După ce am ajuns în Batumi, am dormit tot câte 2-3 ore. Ce este interesant e că te obișnuiești și cu mișcarea valurilor. Când am pus prima dată piciorul pe pământ uscat mă întrebam de ce nu se mișcă nimic, iar la următorii pași a trebuit să mă echilibrez un pic ca să rămân în picioare. Dar după vreo 5 minute, totul a revenit la normal.”

Andrei Roșu a menționat că antrenamentul și-a atins obiectivele, țintele principale fiind legate de acomodarea cu toate posibilele scenarii nefavorabile (și au avut parte din plin de ele, în special vreme nefavorabilă). De asemenea, Andrei a mai precizat că echipa își va relua foarte curând antrenamentele. “Cel mai lung antrenament în afară de traversarea Mării Negre a fost parcurgerea unei distanțe de aproximativ 250 de km”, ne-a mai spus Andrei. Sportivul a pierdut 6 kg în greutate și acum se simte ca pe vremea alergărilor lungi. Vom vedea dacă păstrează tradiția, continuând să alerge numărul egal de kilometri cu vârsta împlinită, caz în care astăzi l-ar aștepta 41 de km de alergare.

Alex Dumbravă, uriașul echipei, a fost așteptat la aeroport de către soție. Ca și colegii săi de echipă, a fost încântat de primirea avută, a răspuns tuturor curiozităților, a acordat un interviu și s-a bucurat să imortalizeze momentele frumoase ale sosirii.

Singurii reprezentanți mass-media sosiți la fața locului au fost 1 reporter și 1 cameraman PRO TV, care au așteptat alături de toți cei sosiți la fața locului aparția celor 5 atlantici, au vorbit cu majoritatea celor prezenți și s-au arătat vizibil impresionați de atmosfera care s-a creat la terminalul de sosiri din Otopeni.

Vă invităm să urmăriți în continuare ce vrăji vor mai face vitejii din Atlantic4, să le trimiteți gândurile voastre de încurajare pentru cursa mare ce ia startul în Decembrie și să susțineți prin donații cauza umanitară pe care ei o au cu ocazia acestui challenge: înființarea unui nou centru Hospice la Copăceni. Donațiile se pot face aici.

Noi le mulțumim pentru emoțiile pe care ni le-au oferit, pentru că ne-au făcut să trăim ultimele zile cu suspans și bucurii, că ne-au făcut mândri și că ne-au ridicat întrebarea firească: din moment ce totul este posibil, oare eu ce barieră mi-aș dori să dobor?

DESPRE ATLANTIC4

Echipajul format din 5 români (vor rămâne 4 la finalul selecției) se antrenează de anul trecut și fiecare dintre cei 5 componenți ai echipei a urmat cursuri specializate de navigație, în Anglia.

Atlantic4 este prima echipă românească care va traversa Oceanul Atlantic vâslind.

Obiectivul ce mare al echipei este acela de a se antrena pentru cea mai dură cursă de canotaj din lume – „Talisker Whisky Atlantic Challenge” ce va avea loc începând cu Decembrie 2017.

Traversarea Mării Negre a constituit o etapă foarte importantă din pregătirea echipei de români pentru provocarea Atlantic Challenge de a traversa Oceanul Atlantic vâslind –  băieții au fost pe aceeași barcă cu vâsle ce va fi folosită și în marea cursă pentru care se antrenează.

Prin acest antrenament, echipa a urmărit să descopere cum se comportă fiecare membru în situații extreme și totodată să se familiarizeze cu barca, să testeze echipamentul de salvare, para ancora, hrana liofilizată, sistemele de navigație fixe și portabile și alte echipamente.

Foto credite: Eliza Nițescu & Claudiu Belețoiu

 

Despre cea mai dură cursă de canotaj din lume, „Talisker Whisky Atlantic Challenge”

Competiţia constă în traversarea Oceanului Atlantic cu o barcă cu vâsle, pe distanţa de 5000 de km dintre La Gomera (Insulele Canare) şi Antigua și va avea startul oficial pe 12 decembrie 2017.

Competiția aliniază la start un număr limitat de echipe de pe mapamond, având reguli foarte stricte: echipa nu va primi niciun suport din exterior în timpul cursei, iar membrii vor trebui să facă față unor provocări precum privarea de somn, vâslire în schimburi de două ore, non-stop timp de săptămâni. Barca va avea o limită de lungime și lățime, poate fi construită numai din anumite materiale, nu va putea fi reparată pe parcurs și va fi echipată cu provizii numai la start.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *