fbpx
Un echipaj românesc este foarte aproape de recordul de traversare a Mării Negre!

 Un echipaj românesc este foarte aproape de recordul de traversare a Mării Negre!

Echipa Atlantic4 înaintează tot mai încrezatoare spre Batumi, iar în acest moment echipajul a parcurs peste jumătate din distanța pe care o presupune traversarea Mării Negre.

Andrei Roșu, Vasile Oșean, Ionuț Olteanu, Marius Alexe și Alexandru Dumbravă sunt cei 5 membri ai echipei Atlantic4, care au pornit exact acum o sătpămână din portul Marina Limanu și vor vâsli neîntrerupt aproximativ 1200 km, până la Batumi (Georgia). Cei care doresc să fie permanent la curent cu progresul cursei, pot urmări track-ul online, aici.

Echipa de români traversează Marea Neagră într-o ambarcațiune cu vâsle, în încercarea de a doborî un record mondial.

Atlantic4 este prima echipă românească ce va traversa Oceanul Atlantic vâslind. Ei au pornit în urmă cu exact o spătămână (16 Iunie) în cursa de traversare a Mării Negre într-o ambarcațiune cu vâsle, în încercarea de a deveni prima echipă din lume care realizează acest lucru și de a doborî în același timp un record de viteză.

Echipa de români a aplicat la Guinness World Records tentativa de a doborî recordul mondial de traversare a Mării Negre într-o ambarcațiune cu vâsle, care în prezent este de 29 de zile. Echipajul format din 5 români se antrenează de anul trecut și fiecare dintre cei 5 componenți ai echipei a urmat cursuri specializate de navigație, în Anglia.

Obiectivul ce mare al echipei este acela de a se antrena pentru cea mai dură cursă de canotaj din lume – „Talisker Whisky Atlantic Challenge” ce va avea loc începând cu Decembrie 2017.

Traversarea Mării Negre constituie o etapă foarte importantă din pregătirea echipei de români pentru provocarea Atlantic Challenge de a traversa Oceanul Atlantic vâslind –  și este făcută în aceeași barcă cu vâsle ce va fi folosită și în marea cursă pentru care se antrenează.

Prin acest antrenament, echipa urmărește să descopere cum se va comporta fiecare membru în situații extreme și totodată să se familiarizeze cu barca, să testeze echipamentul de salvare, para ancora, hrana liofilizată, sistemele de navigație fixe și portabile și alte echipamente.

Astăzi vă prezentăm un jurnal de bord al celor 7 zile de trudă pe mare  (credite: Laura & Vasile Oșean, Oana Fotino, Andrei Roșu).

Jurnal de bord Atlantic4: 7 zile pe Marea Neagră

În primele 4 zile ale călătoriei, cei 5 membri temerari ai echipajului Atlantic4 au avut parte de peripeţii cât pentru o expediţie întreagă: două furtuni, vânt puternic, valuri mari… La care se adaugă pilotul automat defectat, şi înlocuit, cârma ruptă, răul de mare, lipsa de apetit şi de somn…

Dar sunt pe curentul cel bun, oprimişti, puternici, determinaţi!

Nimic nu-i poate opri!

18 iunie: Pilot defect şi delfini curioşi

„Marea ne-a pus la grea încercare: vânt, valuri, ploaie, s-a stricat pilotul automat şi după 3 ore de mers în derivă l-am reparat… am făcut 150 km în linie dreaptă… acum vremea este bună şi suntem însoţiţi de delfini curioşi… noi suntem încrezători că vom reuşi… vă iubim pe toţi de acasă…”.

19 iunie: Pe curentul cel bun după furtună

„Azi noapte am stat la para-ancoră de la 22 la 4 dimineaţa, apoi am descoperit că furtuna a rupt tija cârmei. 3 ore de reparaţii. Acum suntem pe curentul bun. Direcţie Batumi. Vă pupăm.”

20 iunie: Echipajul greu încercat de intemperii şi de rău de mare

„Am fost greu încercaţi de mare. Valuri puternice, vânt puternic potrivnic, ploaie. Am avut câteva probleme tehnice, s-a stricat pilotul automat. Am reuşit să-l schimbăm cu unul de rezervă. Trei ore am fost în derivă până am reuşit să îl calibrăm, întrucât vremea era foarte capricioasă.

Bineînţeles, răul de mare l-am încercat cu toţii, primele două zile au fost groaznice. N-am mâncat şi nu am băut mai nimic. Acum plouă puternic, vânt puternic. Noi încercăm să ajungem în est, curentul este spre nord. Astfel spus condiţii foarte, foarte grele. În medie am reuşit să facem cam 80 de kilometri pe zi. Suntem un pic sub graficul nostru, dar sperăm să recuperăm. Oricum noi ne-am luat în calcul 2-3 zile în caz de furtună în care vom sta pe loc. 220 de kilometri avem pînă acum parcurşi. Nu suntem foarte mult sub grafic, deşi cupă cum spuneam, vremea este incredibil de împotriva noastră. Acum plouă torenţial, sunt valuri foarte mari, e ceva greu de imaginat ce vreme poate fi. Noi sperăm ca până diseară să ajungem la 30 de mile de coasta Turciei, să putem intra în linie dreaptă spre Georgia. În caz de furtună, vom sta pe loc. Dacă nu vom avea furtună suntem mult mai bine.

Avem incredere in voi….o sa va descurcati foarte bine….si cu toate gandurile noastre bune vom indrepta vremea sa fie favorabila pentru voi….

Posted by Laura Osean on 19 Iunie 2017

20 iunie: O nopte furtunoasă…

„A fost o noapte furtunoasă. A trebui să folosim para-ancora, este sistemul nostru de ancorare pentru că apa este mult prea adâncă şi nici nu avem o ancoră atât de nouă încât să o putem utiliza şi am folosit această para-ancoră. Este o paraşută legată cu parâmă la aproximativ 70 de metri de ambarcaţiunea noastră. A fost o noapte cu ceva peripeţii pentru că Marea Neagră este plină de zone de operaţiuni militare de antrenamente şi trebuie să mergem cu grijă să le evităm sunt şi zone în care au rămas mine din Al Doilea Război Mondial. La un moment dat, chiar mi s-a părut că am văzut aşa ceva. Nu a fost foarte confortabil azi noapte, pentru că în momentul când foloseşti para-ancora, trei dintre noi stau într-o cabină doi în cealaltă cabină, iar cabinele sunt foarte mici, practic nu poţi să dormi. Stai şi aştepţi să treacă vremea rea. Iar dimineaţă, spre surprinderea noastră am avut defecţiuni cu cârma din cauza furtunii. Astăzi am mers spre bine, am intrat pe un curent favorabil către Georgia. Vântul nu ne mai încurcă, în momentul ăsta nu avem vânt.

https://www.facebook.com/laura.osean?pnref=story

21 iunie: Optimism şi dragoste de la echipajul Atlantic4

„Totul e bine, vremea bună, aparatele funcţionează, toata lumea se simte ok şi toţi mâncăm. Vă iubim pe toţi şi vă mulţumim pentru susţinere.”

22 iunie: Atlantic4 la jumătate de drum spre Batumi (Georgia)

„Suntem bine fizic şi mental… vremea este bună, suntem pe un curent favorabil. Vă mulţumim din inimă pentru toate gândurile bune şi suportul vostru. Vă iubim şi vă îmbrăţişăm cu drag!”

Despre cea mai dură cursă de canotaj din lume, „Talisker Whisky Atlantic Challenge”

Competiţia constă în traversarea Oceanului Atlantic cu o barcă cu vâsle, pe distanţa de 5000 de km dintre La Gomera (Insulele Canare) şi Antigua și va avea startul oficial pe 12 decembrie 2017.

Competiția aliniază la start un număr limitat de echipe de pe mapamond, având reguli foarte stricte: echipa nu va primi niciun suport din exterior în timpul cursei, iar membrii vor trebui să facă față unor provocări precum privarea de somn, vâslire în schimburi de două ore, non-stop timp de săptămâni. Barca va avea o limită de lungime și lățime, poate fi construită numai din anumite materiale, nu va putea fi reparată pe parcurs și va fi echipată cu provizii numai la start.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *