fbpx
Sfaturi pentru alergarea la temperaturi ridicate

Cum să alergi la temperaturi ridicate ?

Sfaturi despre cum să ne continuăm antrnamentele și atunci când gradele continuă să urce în termometru.

  • ALEARGĂ DIMINEAȚA

O modalitate prin care poți evita soarele puternic al zilelor de vară o reprezintă  schimbarea orelor la care alergi. În cursul dimineților de vară, deși călduroase și acestea, aerul este mai pur decât în cursul zilei sau seara.

Deasemenea, factorul de radiații ultraviolete și umiditatea din aer sunt la un nivel mai scăzut.

  • ALEGE HAINE DESCHISE LA CULOARE

Alegerea hainelor cu care vom alerga în zilele însorite este foarte importantă.

Este obligatoriu ca echipamentul de alergare să fie compus din elemente fabricate din fibre sintetice, care nu rețin apa și care se usucă rapid.

Deasemenea, factorul de respirabilitate al acestora este important să fie ridicat. În cazul radiațiilor puternice este indicat să ne acoperim tot corpul si să folosim creme cu factor UV ridicat.

Un element esențial îl reprezintă șapca, indicat una care are material cu factor UV.

Foto: instantaneu din cursa Badwater, un concurs de alergare de 217 km, care se desfășoară în Death Valley, unul dintre cele mai toride locuri de pe planetă

 

  • HIDRATAREA CORESPUNZĂTOARE

Hidratarea este un element important de fiecare dată când alergam, tocmai de aceea și în zilele însorite este necesar să avem grijă la cantitatea de apă consumată.

Hidratarea corectă se face în perioada premergătoare alergării, însă este foarte important să consumăm cantitatea corespunzătoare de apă și în timpul alergării.

Dacă observăm că nu mai transpirăm sau că buzele ne sunt uscate / crăpate, acestea sunt semne ale deshidratării.

Foto: instantaneu din cursa Badwater, un concurs de alergare de 217 km, care se desfășoară în Death Valley, unul dintre cele mai toride locuri de pe planetă

 

  • SCHIMBĂ LOCUL ALERGĂRII

O metodă excelentă pentru a evita soarele puternic al zilelor toride de vară o reprezintă alergarea în pădure, la umbra copacilor, la marginea lacurilor sau dacă este posibil pe țărmul mării sau la munte.

 

  • ALEARGĂ CU UN RITM MAI LEJER

În momentul în care alergăm la potențialul nostru maxim organismul consuma mult mai multă energie, tocmai de aceea va și degaja căldură.

Reducând ritmul alergării, vom permite organismului nostru să se relaxeze și în același timp să se răcească.

Foto: instantaneu din cursa Badwater, un concurs de alergare de 217 km, care se desfășoară în Death Valley, unul dintre cele mai toride locuri de pe planetă

 

  • FOLOSEȘTE METODE DE PROTECȚIE LA NIVELUL ZONELOR SENSIBILE

Alergarea la temperaturi ridicate presupune și un nivel de eleminare mai ridicat al transpirației.

Acest lucru facilitează apariția rănilor în zonele mai sensibile ale organismului, tocmai de aceea este indicat ca în aceste zone să folosim creme și pudre care previn sau împiedică apariția rănilor.

 

Acestea au fost câteva elemente care ne pot ajuta să avem alergări plăcute chiar și în zilele toride de vară. Sosirea sezonului cald este un prilej de a ne bucura să avem un interval de timp mai mare la dispoziție pentru alergare, poate chiar să mărim timpul pe care îl alocăm antrenamentelor, așa că este bine să fim pregătiți pentru ca fizic să nu avem treceri ce pot fi resimțite ca șocuri de către organism.

Rămâneți în formă, chiar și atunci când temperaturile ridicate vor continua să își facă de cap!

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *